+ Yorum Gönder
Her Telden ve Markalar Tarihi Bölümünden İnternet Ve Marka İlişkisi ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. Kısaca
    Yeni Üye

    Reklamlar


    İnternet Ve Marka İlişkisi

    Reklamlar






    İnternet Ve Marka İlişkisi Nedir

    İş dünyasının zorlu rekabet ortamında başarıyı yakalamak her geçen gün biraz daha zorlaşmaktadır. Bu sebeple ister küçük isterse büyük işletmeler olsun, rakiplerine fark yaratıp başarıya ulaşabilmek adına işletmeler marka olma ya da kendi markalarını oluşturma girişiminde bulunmaktadır. Özellikle bilgi ve iletişim ağlarının hızla geliştiği bugün, tüketicilerin arama zamanlarını ve maliyetlerini azalttıklarından dolayı markalar hiç olmadıkları kadar önemli bir konuma gelmişlerdir. Bu yüzden işletmeler marka yönetimine daha fazla önem verip, rekabetçi iş ortamında, kendilerini bir adım daha ön plana çıkarabilecek iletişim araçlarından yararlanmaktadır.

    Son zamanların en hızlı gelişen iletişim araçlarından biri olan internet bu sayede şirketler için yükselen bir değere sahip olmaktadır. İnternet kullanıcı sayısındaki hızlı artış, insanların sınır tanımaksızın birbirleri ile iletişime girebilmesi, toplumların sosyal, ekonomik, kültürel birçok özelliğinin değişmesine neden olmaktadır. İnsanlar, bir tıklama ile dünyanın öteki ucuna ulaşabilmekte, dünyanın en büyük alışveriş merkezleri, en ünlü markaları ve buna benzer birçok “en”lerden haberdar olmaktadır. Bu durum tüketim alışkanlıklarından sosyal yaşama kadar birçok alanda değişimi beraberinde getirmektedir. Her geçen gün internet arenasına yeni insanlar katılmakta ve bu insanların demografik özellikleri kolaylıkla anlaşılabilmektedir. Dolayısıyla internette marka yaratmak ya da var olan markayı tutundurmak isteyen firmalar için internet önemli bir konuma yerleşmektedir.

    2005 yılında Millward Brown tarafından gerçekleştirilen ‘Euro Media Trends 2005’ araştırmasının sonucuna göre internet de artık pazarlama iletişimi kampanyalarında ana mecra olarak yer almaktadırlar. Türkiye’nin de içinde bulunduğu 14 ülkede gerçekleştirilen araştırmaya göre hedef kitleye ulaşma da televizyon hala üstünlüğünü korusa da internet gelenekselin rakibi olarak hızla ilerlemektedir.














+ Yorum Gönder