+ Yorum Gönder
Her Telden ve Markalar Tarihi Bölümünden Marka Yaratma Sürecinde Reklam Nedir ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. Kısaca
    Yeni Üye

    Reklamlar


    Marka Yaratma Sürecinde Reklam Nedir

    Reklamlar






    Marka Yaratma Sürecinde Reklam Nedir


    Reklam faaliyetleri marka yaratmak için tek başına yeterli bir unsur olmasa da, tüketicilerin markayı tanımaları ve benimsemeleri için mükemmel bir araçtır. Çünkü günümüzde tüketiciler reklamı yapılmayan ürünlere güvenmemektedir. Fakat reklam faaliyetlerine başlamadan önce ürünün marka kimliği belirlenmeli, tüketicilerin düşünceleri öğrenilmeli ve hedef kitlenin beklentileri doğrultusunda reklam yapılmalıdır. Bu şekilde zaman ve para kaybının önlenmesi sağlanır; iletilen mesaj ile birlikte hedef kitlenin beğenisi kazanılabilir. Örneğin kozmetik reklamlarında, üreticiler kadınların genç ve güzel görünme isteklerini bilerek, tüketicinin aklındakine yönelik reklamlar yapıp hedeflerine ulaşmakta; diğer bir deyişle kadınların korkularını kara dönüştürmektedirler.

    Özellikle kriz dönemlerinde insanlar normal ihtiyaçlarının dışında lüks tüketim için pek fazla para harcamamaktadırlar. Kriz dönemleri belirsizlik dönemleridir ve bu dönemlerde insanlar güvenilir markalara daha çok ihtiyaç duymaktadır. Üreticilerin çoğu, tüketicilerin alım gücünün düşük, piyasanın durgun olduğu dönemlerde reklam faaliyetlerine ara vermektedir. Oysa reklamı bir harcama değil, bir yatırım olarak gören kuruluşlar, krizlerin fırsatlarla dolu olduğunu bildikleri için kriz dönemlerinde de markalarına yatırım yapmayı kesmeyip, böylece reklamı kesen kuruluşların boş bıraktıkları alanlara da yerleşebilmektedirler.

    Reklamlarda tüketicileri etkileyebilmek için kulağa da hitap edebilmek gerekir. Örneğin gençlere yönelik bir içecek reklamında, hareketli ve gürültülü bir müzik işe yarayacaktır. Fakat aynı müzik kadınlara yönelik üretilen hijyenik ürünlerde pek hoş olmayacaktır.














+ Yorum Gönder